Pages

Saturday 21 December 2013

Christmas tag

Brechtje had mij getagd in deze leuke tag en ik ga hem daarom ook doen! Aangezien het bijna kerst is, is het natuurlijk extra leuk.

1. Wat is je favoriete kerstfilm?
Dat is sowieso Elf! Ieder jaar kijk ik hem weer met veel plezier. Het is gewoon een geniale film! Ik vind Charlie and the chocolatefactory ook heel leuk. Het is dan niet een "echte" kerstfilm, maar hij wordt wel altijd bij kerst uitgezonden.

2. Sta je dit jaar op de Naughty of op de Nice lijst?
Ik denk wel de nice lijst sta, maar ja, dat moet de kerstman beslissen.

3. Waar vier je kerst meestal?
Ik vier ieder jaar kerstavond met mijn ouders, mijn broer, 4 goede vrienden van mijn ouders en het zoontje van 2 van de vrienden. Dat is altijd heel gezellig! Op eerste kerstdag vier ik het vaak gewoon met mijn ouders en mijn broer. Ik moet dit jaar het voorgerecht maken en mijn broer het nagerecht. Op tweede kerstdag ga ik naar mijn opa en oma toe, waar we kerst met de hele familie vieren.

4. Wanneer open je je cadeautjes?
Ik krijg nooit cadeautjes met kerst, helaas. Wij vieren wel sinterklaas, maar geen kerst met cadeautjes.


5. Hoe heten de rendieren van de Kerstman (uit je hoofd)
Ik ken alleen Rudolph en Donder. (Nu heb ik meteen Rudolph the rednose rendeir in mijn hoofd)

6. Is jouw boom echt of nep?
Wij hebben ieder jaar een echte boom. Ons plafond is heel hoog, waardoor we altijd plaats hebben voor een grote boom. 

7. Wat is je favoriete kerstmis eten of eindejaarssnoep?
Oliebollen, sowieso! Ieder jaar maakt mijn vader bij oud en nieuw ladingen oliebollen (meer dan we op kunnen eigenlijk) en ik krijg er nooit genoeg van.

8. Wat vind je leuker: cadeautjes geven of krijgen?
Dit is een lastige, ik vind het beiden even leuk, maar als ik moest kiezen denk ik toch wel  geven. Ik vind het kopen van cadeautjes altijd heel leuk en het inpakken ook, maar het leukste is toch wel om te zien dat iemand blij met je cadeau is.


9. Waar zou je wel eens kerst willen vieren?
In New York lijkt het me heel leuk, omdat ze het in Amerika heel uitgebreid vieren. Londen lijkt mij ook geweldig.

10. Heb jij of heeft iemand in jouw familie een speciaal recept dat altijd gemaakt wordt tijdens de feestdagen?
Nee, we gourmetten vaak met de familie.

11. Ben jij goed in cadeautjes inpakken of hopeloos?
Hopeloos, maar ik vind het altijd wel leuk om te doen.

12. Maak jij goede voornemens en houd je je eraan?
Nee, eigenlijk niet, dus eraan houden wordt ook lastig.


Wat vonden jullie van deze tag?
P.S. Doe je al mee met mijn giveaway?

2 comments:

Thanks for your comment! You made my day ♡