Pages

Friday 24 January 2014

About the bloggers #3

Je kent hun blogs, maar wie zit erachter? In about the bloggers stel ik elke keer 17 vragen aan 2 verschillende blogs. Deze keer wat kleinere, maar toch hele leuke blogs, namelijk Isabel en Mila.
Purity


Naam: Isabel
Blog: DOT
Soort blog: Vooral fashion en fotografie, maar ook andere dingen.
Volgers (via bloglovin): 8
Leeftijd: 16

Naam: Mila
Blog: About everything nice
Soort blog: Alles wat ze zelf leuk vindt
Volgers (via bloglovin): 17
Leeftijd: 14

1. Wanneer en waarom ben je met je blog begonnen?
Isabel
Isabel: Op een zomerse donderdag; 10 Augustus 2012. Dus, even denken hoor, al 1.5 jaar!
Mila: Ik schrijf al sinds ik overweg kan met een pen, en wist al snel dat ik wel iets creatiefs in me had. Ongeveer een jaar geleden begon ik met het volgen van verschillende blogs. Ik dacht maar een ding: DIT WIL IK OOK! En daarna ben ik vrij snel mijn eigen blog gestart.
2. Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Isabel: Klasgenoten die naar me toekwamen en het gaaf vonden. Ook dat ik steeds beter ben geworden in web-design.
Mila: De lieve reacties die ik soms krijg van mensen die ik niet eens ken. Dat vind ik echt geweldig!

3. Heb je wel een samengewerkt met bedrijven?
Isabel: Nope.
Mila: Nog niet, maar het lijkt me wel leuk om daar in de toekomst wat meer mee te doen.

.
Mila
4. Is je blog een bedrijf? Zo ja, wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Zo nee, zou je dat willen en waarom wel/niet?
Isabel: Nee, mijn blog is geen bedrijf. Ik zou wel willen dat het een bedrijf zou zijn in de zin van dat ik er geld mee zou kunnen verdienen, want dat wil iedereen; geld verdienen met iets wat je echt leuk vind. Maar niet in de zin dat het allemaal voorgekauwd is en er allemaal verschillende mensen aan mee beslissen. Ik zou dat verschrikkelijk vinden. 

Mila: Op dit moment is mijn blog geen bedrijf. Ik zit ook nog op school en zou het hebben van een bedrijf momenteel niet goed kunnen combineren. Maar ik hoop wel dat ik mijn blog na een aantal jaren ooit een keer een bedrijf mag noemen. Dat lijkt me fantastisch.

5. Wat voor tip zou je willen geven aan andere (nieuwe) bloggers?
Isabel: Doe het omdat je leuk vind en niet voor gratis dingen of geld. Ga vooral niet reclame maken op andere blogs want dat loopt zeker niet goed af. Het is oke als je eerst niet veel reacties of lezers hebt: dat komt nog wel.
Mila: Post regelmatig nieuwe dingen en zorg dat je uniek bent. En vooral niet opgeven!
7. Wat zijn je hobby's (behalve bloggen)?
Isabel: Ik vind video's maken heel erg leuk (vandaar mijn youtubekanaal, haha!) Ik hou ook erg van tekenen en schilderen. Schrijven is ook iets wat ik heel erg graag doe. Oh en shoppen natuurlijk.

Mila: Gezellig afspreken met vriendinnen, shoppen, nailarten, tekenen en muziek luisteren/maken.

Isabel
8. Doe je aan een sport?
Isabel: Ik loop hard en speel  's zomers tennis. 
Mila: Ja, ik zit op kickboksen!
9. Wat doe je meestal in je vrije tijd?
Isabel: Ik blog (no shit Sherlock), teken, lees, schilder, film, bewerk, upload. Ik ben constant bezig met dat soort dingen. Als dat niet het geval is kan je me vinden op tumblr. 
Mila: Meestal ben ik dan aan het bloggen! Of een van mijn andere hobby's aan het uitvoeren.

10. Hoe ziet een weekend er voor jou uit?
Isabel: Ik sta (meestal veel te laat) op en ontbijt en dat soort dingen. Daarna maak ik foto's voor mijn blog, bewerk ik ze en post ik. Dan maak ik of bewerk ik een video en die upload ik. Nadat ik dat gedaan heb moet ik, jammer genoeg, huiswerk maken.
Mila: Lekker uitslapen, gezellig ontbijten met mijn familie. Dan doe ik iets voor school en spreek ik af met vriendinnen of ga rustgevende dingen doen.

11. Hoe ziet een dagje shoppen met vriendinnen er voor jou uit?
Isabel: Als eerste bij een cafe even koffie drinken met wat zoets erbij (we hebben alle energie nodig) om daarna 10000 winkels te bezoeken en uitgeput wat te lunchen.
Mila: We gaan gezellig naar het centrum en lopen bij alle winkels even naar binnen. Meestal kopen we niet abnormaal veel, maar we eindigen standaard bij de macdonalds.

12. Heb je een vriendje? Zo ja, hoe lang? Zo nee, zou je dat willen? (Alleen antwoorden als je zelf wilt)
Isabel: Nee, ik heb geen vriendje en heb er niet heel erg behoefte aan.
 Mila: Ik heb momenteel geen vriendje. Of ik dat graag zou willen? Ik denk het wel... Maar ik ben ook nog maar 14, dus mijn tijd komt nog wel.

13. Welk opleiding doe je / heb je gedaan?
Isabel: Ik zit nu in Havo 4. 
Mila: Ik doe nu 3 vwo.
14. Heb je contact met andere bloggers?
Mila
Isabel: Soms. Niet heel erg vaak (graag vaker) maar ik mail wel eens naar bloggers en comment. Ik heb wel een vriendin die een blog heeft en ook een youtubekanaal (waardoor we elkaar hebben leren kennen) dus dat is heel tof! 
Mila: Een paar van mijn vriendinnen hebben ook een blog, en mijn zusje ook. Dus, ja. Op die manier wel.

15. Naar welke stad zou je heel graag gaan?
Isabel: New York, Parijs (alweer), London (alweer), Dubai, Hong Kong. Alle wereldsteden.
Mila: Ik wil zo graag nog een keer naar New York!
16. Heb je een huisdier?
Isabel: Ja, ik heb een super chagrijnige cavia haha. 
Mila: Nee, helaas. Ik heb er wel altijd een gewild maar mijn ouders zijn ertegen...
17. Waar ben je fan van?
Isabel: Van eten, het internet. Mijn vrienden (aww). Pizza. Muziek, heel veel muziek. Schrijven. Dansen, met de gordijnen dicht, totdat mijn longen uitbarsten. Het geweldige gevoel dat alles goed is terwijl je de slappe lach hebt met je vrienden. En mode. Eindeloos mode.
Mila: Ik ben al sinds mijn 11e fan van Taylor Swift. Ik blijf haar muziek gewoon leuk vinden!

Ik wil de Charlotte en Vera heel erg bedanken voor hun medewerking! Wil je ook meedoen aan about the bloggers? Stuur dan even een mail naar hanne.l.bosma@gmail.com . Let op! Het gaat NIET om hoeveel volgers je hebt. Mensen met een kleine blog (zoals ik) hebben evenveel kans om erin te komen.
P.S. Gastblogger worden? Klik dan hier!

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! You made my day ♡