Pages

Sunday 2 February 2014

About the bloggers #4

Je kent hun blogs, maar wie zit er achter? Ik had de derde about the bloggers nog maar net geüpload of ik kreeg al 2 mailtjes van meiden die graag mee wilden doen. Helemaal geweldig natuurlijk en daarom staan deze keer Susan en Nina erin.

life.


Naam: Susan
Blog: I shoot lovee
Soort blog: Persoonlijke blog met beauty en fashion
Volgers (via Bloglovin): 117
Leeftijd: 19 jaar

Naam: Nina
Blog: Nina’s word of beauty
Soort blog: Beauty met een beetje lifestyle
Volgers (via Bloglovin): 90
Leeftijd: 15 jaar

1. Wanneer en waarom ben je met je blog begonnen?
Susan: Ik ben ongeveer drie jaar geleden begonnen met bloggen. Ik blogde toen echt eens in de maand of zo. Sinds een jaar heb ik het bloggen serieus gemaakt en blog ik om de dag, en af en toe elke dag. Ik ben op het idee gekomen toen ik er ooit over had gelezen in de CosmoGIRL!
Nina: Mijn blog is in juli 2013 van start gegaan. Mijn vriendinnen waren allemaal nog op vakantie en ik verveelde me. Ik kwam toevallig op internet de tip tegen om een eigen blog te beginnen.
Het leek me meteen leuk, al was het in het begin wel wennen. Ik heb me de hele vakantie niet meer verveeld.
Nina

2. Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Susan: Het leukste dat ik mee heb gemaakt, is dat ik veel nieuwe mensen heb mogen ontmoeten! Ik heb nieuwe vriendinnen gemaakt en dat is natuurlijk altijd leuk. Ik spreek regelmatig met ze af. Ook ben ik een aantal keer naar een pers event geweest. Het is leuk dat ik daar voor word uitgenodigd, en dat ik dan mijn vriendinnen weer zie!
Nina: Ik heb door mijn blog een heleboel nieuwe mensen leren kennen! Via bloggercommunities maar ook door de leuke reacties die mensen gaven op mijn blog. Veel vriendinnen begrijpen mijn blog-wereldje niet helemaal, dus ik vond het erg fijn dat ik vriendinnen heb gemaakt die het ook allemaal begrepen.

3. Heb je wel een samengewerkt met bedrijven?
Susan: Echt samengewerkt met bedrijven valt wel mee. Ik heb samen met Sieradenkistje.nl een winactie georganiseerd. Verder word ik wel eens uitgenodigd voor pers events.
Nina: Op dit moment heb ik samengewerkt met Loislorinde.nl en ben ik ook nog aan het onderhandelen met PR-bureaus en andere (web)shops.

4. Is je blog een bedrijf? Zo ja, wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Zo nee, zou je dat willen en waarom wel/niet?
Susan: Mijn blog is geen bedrijf! Ik zou dat (nu nog) ook helemaal niet willen. Dit schooljaar ben ik begonnen met een HBO opleiding en dat is natuurlijk toch het meest belangrijk. Als ik moeite met school heb, zou ik mijn blog nu makkelijker op een laag pitje zetten, dan als het een echt bedrijf is.
Nina: Mijn blog is geen bedrijf, maar echt mijn hobby. Het lijkt me natuurlijk wel heel leuk om hiervan mijn (bij)baan te kunnen maken, maar aan de andere kant ook weer niet. Je baan is namelijk niet zeker en ik heb nog heel veel andere dingen die ik ontzettend leuk vind.

5. Wat voor tip zou je willen geven aan andere (nieuwe) bloggers?
Susan
Susan: Blog over dingen die jij leuk vindt. Ga niet bepaalde dingen doen omdat andere dat ook doen. Blijf jezelf, er zijn altijd wel mensen die jouw blog leuk vinden. Geloof  me. Ook ik blogde eens voor 12 volgers en ik was trots als een pauw.
Nina: Zet je blog door. Weet je hoeveel blogs er per dag in Nederland aangemaakt worden en twee dagen later niet meer actief zijn? Bezoekers en volgers krijg je niet zomaar één twee drie. Je moet er best hard voor gaan, maar als je het leuk vindt moet je het gewoon doen. Mijn tip: blog elke dag! Je hoeft geen eindelang artikel te plaatsen, maar iedere dag een berichtje zorgt al snel voor meer bezoekers.



7. Wat zijn je hobby's (behalve bloggen)?
Susan: Allereerst; shoppen! Daarnaast doe ik graag andere dingen met vriendinnen. Gewoon gezellig een avondje chillen en Just Dance op de Wii spelen. Ook bak ik graag cupcakes en versier ik ze ook met liefde! 
Nina: Winkelen, afspreken met vriendinnen, naar de bioscoop en andere blogs lezen. Eigenlijk is bloggen mijn grootste hobby, maar die dingen doe ik ernaast ook bij.

8. Doe je aan een sport?
Susan: Oepsie, nee. Ik ben zo ongelofelijk on-sportief. 
Nina: Ja, en je raadt nooit wat! Ik vind mijn nagels echt super belangrijk, maar toch zit ik onder –jawel, wand- en rotsklimmen! Dit is superleuk om te doen, ondanks dat het echt een mannensport is. Mocht je dus een strakke buik en stevige spieren willen kweken, dit is een absolute aanrader! Het grootste minpunt is wel dat het net schuurpapier is, je nagels gaan er helemaal aan.

9. Wat doe je meestal in je vrije tijd?
Susan: In mijn vrije tijd ben ik veel bezig voor mijn blog en voor school. Daarnaast spreek ik ook met vriendinnen af. Ik doe eerlijk gezegd niet bijzonder veel. Gewoon school, bloggen en vriendinnen!
Nina: Bloggen natuurlijk! Of ik kijk youtube-filmpjes of ik ben in de stad te vinden. Helaas, er is ook huiswerk dat altijd gemaakt moet worden…

10. Hoe ziet een weekend er voor jou uit?
Susan: In het weekend slaap ik eerst lekker uit. Daarna ga ik ontbijten (dat is de belangrijkste maaltijd van de dag) en dan kruip ik achter mijn laptop. Ik kijk eerst mijn mail door en dar begin ik aan mijn blog. Als ik voor school dingen moet doen, doe ik dat natuurlijk ook. In het weekend ga ik ook graag winkelen of het centrum in met vriendinnen of met mijn broer.
Nina: Zaterdag ochtend moet ik werken (ik werk in een bibliotheek) en ’s middags maak ik huiswerk en leer ik voor testen die ik aankomende week heb. Zondag slaap ik uit en spreek ik af met vriendinnen.

11. Hoe ziet een dagje shoppen met vriendinnen er voor jou uit?
Susan: We gaan vrijwel altijd naar Nijmegen. We pakken de trein en dan gaan we shoppen. We nemen eigenlijk bijna nooit de tijd om ergens wat te gaan drinken of eten. In de zomer kopen we wel altijd een Twizzle (Jamin versie van de Swirl). Soort van ''shop till we drop''.
Nina
Nina: Winkeltje in, winkeltje uit. Lekker op een terrasje zitten en wat lekkers drinken. Daarna weer winkeltje in, winkeltje uit. Met vriendinnen kan ik goed de hele dag in de stad zijn, ik vind het heerlijk!
Mijn vriendin is momenteel helemaal hoteldebotel op fashion, terwijl ik meer een beautyliefhebber ben. Dit is superhandig, want zo geven we elkaar tips en trics.

12. Heb je een vriendje? Zo ja, hoe lang? Zo nee, zou je dat willen? (Alleen antwoorden als je zelf wilt)
Susan: Ik ben single. Mijn vriend en ik gingen ongeveer een maandje voor het schooljaar uit elkaar. Momenteel heb ik het veel te druk met mijn studie, bloggen en werk om een vriendje te hebben eigenlijk. Ik woon op kamers, ik werk nog thuis.. Dus ik reis veel heen en weer. Als ik nou ook nog een vriendje zou hebben, zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om ook nog naar hem toe te gaan.
Nina: Ja, op dit moment heb ik een vriendje. Hij is echt superlief en we doen veel samen. Hij zit ook bij mij op school, dus ik zie hem dagelijks. We hebben nu ongeveer 4 maanden.



13. Welk opleiding doe je / heb je gedaan?
Susan: Ik ben momenteel eerstejaars IEMES student. IEMES staat voor International Event Music Entertainment Studies. Ik volg dan de communicatie studie. Het is dus gewoon communicatie met een heeeeleboel creativiteit!
Nina: Ik zit op dit moment op 3 VWO. Hierdoor kan ik niet altijd bloggen, maar dat neem ik dan maar voor lief. De derde klas is bij VWO best wel zwaar, dus dat is even doorbijten. Ik weet wat ik wil worden, dus daar ga ik dan ook voor!

14. Heb je contact met andere bloggers?
Susan: JA! Ik heb met een aantal bloggers contact, maar eentje is er voor mij erg speciaal. Dat is Jessy. Ik ken haar nu al een tijdje en we hebben ook al best vaak samen afgesproken. Ze is een vriendin van mij geworden, en dat vind ik mooi aan het bloggen.
Nina: Ja, onder andere via communities. Vooral met BBB (ByBeautyBloggers) heb ik veel contact met andere bloggers. Iedereen is daar zo lief en behulpzaam, echt superleuk!



15. Naar welke stad zou je heel graag gaan?
Susan
Susan: Londen! Ik ben er al een aantal keer geweest, het is en blijft mijn favoriete buitenlandse stad. Je kan er ongelofelijk fijn winkelen en de mensen zijn erg aardig en open.
Nina: Pfhoe, naar welke stad niet? Ik wil sowieso nog een keer terug naar New York en naar Parijs lijkt me ook niet verkeerd. Overigens kun je in Londen ook heel goed winkelen en in Barcelona zijn de mensen ontzettend aardig én heb je overal heerlijke sapjes. Je raadt het wel, ik zou overal wel naartoe willen.

16. Heb je een huisdier?
Susan: Nee helaas niet. Ik zou wel graag een niet-poepende-hond willen <3 Honden vind ik hartstikke lief en schattig, maar poep gaan opruimen? Nee bedankt!
Nina: Ja, een cavia! Echt een heel lief beestje, maar hij kan soms ook gruwelijk in de weg zitten. Denk je net dat je ’s ochtends vroeg terwijl iedereen nog slaapt héél zachtjes een pak melk uit de koelkast kunt pakken, heeft meneer het ook meteen door. Ach, hij is wel ontzettend leuk.

17. Waar ben je fan van?
Susan: Echt fan ben ik eigenlijk niet echt van iemand. Klinkt dat saai? 
Nina: Ik ben niet echt fan van Justin Bieber of Mainstreet ofzo. Eigenlijk heb ik niet echt een voorbeeld, ook niet als blogger.

Ik wil de Susan en Nina heel erg bedanken voor hun medewerking! Wil je ook meedoen aan about the bloggers? Stuur dan even een mail naar hanne.l.bosma@gmail.com . Let op! Het gaat NIET om hoeveel volgers je hebt. Mensen met een kleine blog (zoals ik) hebben evenveel kans om erin te komen.
P.S. Gastblogger worden? Klik dan hier!

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! You made my day ♡