Pages

Monday 11 August 2014

We love the 90's!

Only 90's kids will know! Nou niet meer dus, aangezien veel fashiontrends uit de jaren 90 weer helemaal in zijn. Rapper Iggy Azalea heeft zelfs in de videoclip van haar grote hit "Fancy" de film "clueless" nagedaan. Dé film uit de jaren negentig die enorme invloed heeft gehad op de fashion trends. Zelf ben ik een enorme fan van 90's fashion. Het is allemaal een beetje stoer en daar houd ik wel van. Ik ben trouwens zelf ook een 90's kid. Ja ja, ik heb maar liefst 2 weken in de jaren 90 doorgebracht!




Dr. Martens
Je ziet ze tegenwoordig overal; docs. In Amsterdam is zelfs de eerste Nederlandse Dr. Martens winkel geopend! De klassiekers uit de jaren 90, zoals de simpele donkerrode of zwarte docs zijn zoals altijd van de partij, maar er worden ook nieuwe uitgebracht die neon kleuren of bloementjesprint hebben en verder zijn docs onderhand is zo'n beetje elke kleur van de regenboog te krijgen. Fun fact: Toen mijn ouders 25 jaar geleden trouwden, had mijn vader als trouwschoenen lage, donkerrode docs aan!



Dungarees
De denim overalls zijn ook terug van weggeweest! En wees niet bang dat je voor tuinman wordt aangezien in je baggy dungarees, als je ze goed weet te combineren zijn ze weer helemaal fashionable!


Cher Horowitz, de hoofdpersoon van de filmhit Clueless, heeft ook een sterke invloed gehad op de fashion van de jaren 90. Clueless was de favoriete film van zowat ieder meisje uit die tijd en het is dan ook geen wonder dat ze Cher's stijl na zijn gaan doen. 

Overknees
Super schattig en lekker warm; kniekousen! Nadat Cher ze had gedragen waren ze een enorme hit. Je zag ze deze winter al vaak langskomen en als het aan mij ligt mogen ze deze winter ook wel weer de kast uit!


Chokers
Het is haast onmogelijk om deze trend gemist te hebben. De strakke nekkettingen zijn weer terug van weggeweest. Ook in clueless hielden ze van chokers. Hieronder zie je de schattige choker van Tai.


Plaid skirts
Een veel gedragen kledingstuk in clueless; de geruite rok. Combineer hem met een leuke top schattige overknees en je outfit is compleet. Moet ik nog meer zeggen?


P.S. Doe je al mee met mijn giveaway?

3 comments:

  1. Super leuke blog heb je!

    xx Melissa

    http://mylifeasmelis.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. AWW wat een cool artikel zeg!
    ik zag dat Miss happinez een linkje naar dit artikel op haar blog had geplaatst en ik moest gewoon even een kijkje nemen :)
    Leuke blog heb je zeg ;)

    xx julia

    ReplyDelete

Thanks for your comment! You made my day ♡