Pages

Saturday 12 October 2013

CD van de week: Night Visions - Imagine Dragons

Deze week is de CD van de week Imagine Dragons met hun album Night Visions.




Zoals je misschien al hebt gelezen ben ik fan van Imagine Dragons. Ik heb hun cd deze hele week non-stop gedraaid, dus zij zijn deze week de cd van de week!


Mijn moeder en ik houden beiden erg van muziek, dus gingen we samen naar de platenzaak. Ik stopte bij de cd van Imagine Dragons. On top of the world was het enige liedje dat ik kende, maar dat vond ik wel een leuk liedje. Ik zei dat ze wel leuk waren. Mijn moeder houdt er van om cd'tjes te branden, dan kan ze ze eerst luisteren en als ze ze leuk vind dan koopt ze ze in het echt. De volgende dag kwam mijn moeder aanzetten met de cd van Imagine Dragons. Ik ben een meteen gaan luisteren en hield daarna niet meer op!


Ik weet niet precies welk genre Imagine Dragons is. Volgens iTunes is het indiepop (alternatief dus). Ik denk dat dat er wel het meeste in de buurt komt. Het ene liedje is weer meer pop, het andere liedje weer meer rock. De liedjes zitten vol energie en ik vind het heerlijk om naar te luisteren als ik even een dipje heb. Langzame nummers ontbreken, wel een beetje jammer, maar dat is ook niet echt hun stijl.


Imagine Dragons bestaat uit de vier mannen Dan Reynolds (zanger), Ben McKee (basgitaar), Wayne Sermon (gitaar) en Dan Platzman (drums). Ze komen uit Las Vegas en de band is begonnen in 2008. Op 4 september 2012 kwam hun eerste album Night Visions uit. Daarop stond de hit Radioactive die werd gebruikt voor het spel Assassin's creed III, als soundtrack voor de film The Host en ook in de serie Arrow. Met de single On top of the world braken ze door in Nederland. On top of the world werd gebruikt als soundtrack voor het spel FIFA 13.


Als ik echt moet kiezen is Demons toch wel mijn lievelingsliedje. Daarnaast zij Radioactive, On top of the world, bleeding out, nothing left to say en de rest ook heeeeeeeeel leuk. (zucht, ik kan niet kiezen...)


Ben jij ook fan van Imagine Dragons of vind je ze juist verschrikkelijk? En heb je hun album al geluisterd?


0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! You made my day ♡