Pages

Thursday 13 March 2014

Gastblogger: Haute Gothure

Het is terug donderdag, en dat betekent tijd voor een nieuw artikel van jullie gastblogger Sharon, ik dus. Ik denk dat jullie stilaan een idee beginnen te krijgen van mijn kledingstijl is en waarmee ik zo bezig ben in het leven. Van modellenwerk tot fashiondesign, de Haute Gothure heeft heel veel invloed op mijn hobby’s en hopelijk ook mijn toekomstige job. Meer en meer wil ik kleren kunnen maken voor klanten op aanvraag. Maar dat vergt nog veel geduld.



Vorige keer toonde ik jullie topdesigners met creaties die passen in de dark style. En zoals beloofd zal ik vandaag eens tonen hoe ze creatief omgaan met deze stijl in fotoshoots. Ik heb een Pinterest account, een site waar je mapjes kan aanmaken om foto’s in op te slaan. Zo kan je op zoek gaan naar alles dat je je maar kan inbeelden en mensen volgen. Eén van mijn mapjes daarvan heet Haute Gothure en daaruit zal ik jullie voorbeelden tonen.


Ik zal nooit alle foto’s in één artikel kunnen tonen, dus ik zal de komende weken waarschijnlijk wel zo nog een paar keer wat sfeerbeelden met jullie delen. Waarschijnlijk iets dat jullie niet gewoon zijn op een beautyblog.
De eerste foto vind ik heel speciaal, het is te zeggen, de outfit vind ik spectaculair. Op andere foto’s ervan zag ik dat dit met een 3D printer werd gemaakt, en heel toevallig heb ik connecties met iemand die zich daarmee bezighoudt. Terwijl jullie dit lezen ben ik vast al onderweg naar die persoon om iets uit te proberen en ermee kennis te maken.


Met deze editorials wil ik bewijzen dat ook de mode magazines foto’s plaatsen van kledij in een dark fashion style. Haute Gothure hoeft daarvoor geen zotte extravagante dingen te zijn van designers met een uitgesproken stijl. Zoals je kan zien heeft ook Dior hier en daar eens een stuk met een donkere touch.


Ook in films worden de outfits van de duistere heksen steeds meer fashionable met historische invloeden. En om eerlijk te zijn, dit zijn dan ook de type films waar ik graag naar toe kijk. Ik geeft het toe, ik kijk naar films voor de kostuums.



De juiste accessoires creëren de duistere sfeer bij portret fotografie. De hoorns zijn tegenwoordig bij de goths erg populair, vooral bij de mensen die zoals ik fotoshoots doen of helemaal uitgedost naar evenementen als bals en picknicks gaan. Een “overload” aan kettingen met kruisen en zwarte tule geven dat begrafenis gevoel. Het hoeft niet altijd zwart te zijn, een contrast van zwart en witte accenten brengt het naar een heel ander niveau.

Ik zou er een heel boek over kunnen schrijven met allemaal prachtige voorbeelden. Voor wie geïnteresseerd is kunnen jullie mijn Haute Gothure map volgen op Pinterest.

Tot de volgende keer!
Liefs, Sharon

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! You made my day ♡