Pages

Monday 17 February 2014

About the bloggers #5

Na de vorige About the bloggers kreeg ik weer een aantal hele leuke mailtjes van meiden die ook graag mee wilden doen. Ik vind het echt hartstikke leuk, want daardoor merk ik dat jullie het ook echt lezen en graag mee willen doen! Deze keer heb ik Melike en Romy in About the bloggers. Lees snel verder!


Naam: Melike 
Blog: Beauty Mell
Soort blog: beauty, lifestyle, fashion blog
Volgers (via Bloglovin): 166
Leeftijd: 17

Naam: Romy
Blog: Everything Nice
Soort blog: beauty, lifestyle, fashion blog
Volgers (via Bloglovin): 52
Leeftijd: ergens tussen de 20 en de 30...

1. Wanneer en waarom ben je met je blog begonnen?
Melike: Ik ben op 8 december begonnen met bloggen. Ik ben begonnen omdat ik al heel lang veel blogs volg en hou van schrijven van artikelen. Dit is ook een goeie uitlaadklep voor mij, normaal verveel ik me heel erg en het enigste wat ik dan doe is boeken verslinden [lees: lezen]. 
Romy: Ik heb mijn blog sinds otober 2013. De eerste maanden heb ik eigenlijk weinig mee gedaan. Ik ben eigenlijk pas sinds eind december fanatiek aan het bloggen geslagen. Ik probeer dan ook iedere dag iets te posten. Ik ben gaan bloggen om twee redenen: De eerste is dat ik schrijven gewoon heel leuk vind. Als ik kind had ik al schriftjes vol met korte verhaaltjes die ik geschreven had. Een andere reden dat ik ben begonnen met bloggen is dat ik mijn Engels wilde verbeteren.
Melike
Klinkt raar omdat ik nu in het Nederlands blog, maar toen ik begon met bloggen was dat in het Engels. Ik maakte alleen nog te veel foutjes en leerde het mezelf verkeerd aan. Das ook niet erg handig natuurlijk dus ben ik gewoon overgestapt op Nederlands. Dat gaat een stuk beter :P

2. Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Melike: Ik heb tot nu toe niet veel bijzonders meegemaakt door mijn blog maar ik vind het wel leuk dat ik reacties krijg en dat er ook echt mensen komen kijken op mijn blog, dat is elke dag leuk om te zien! 
Romy: Ik ben nog nooit uitgenodigd voor persevents of gratis producten toegestuurd gekregen. Zo lang ben ik ook nog niet bezig natuurlijk. Wat ik zelf heel leuk vond, was dat iemand me had genomineerd voor een Liebster award. Misschien niet heel bijzonder voor iedereen maar wie het kleine niet eert…..

3. Heb je wel een samengewerkt met bedrijven?
Melike: Nee nog niet, ik krijg wel pers-berichten maar daar heb ik nog niks mee gedaan. 
Romy: Nee dus, ik heb inmiddels wel wat bedrijven aangeschreven en probeer op perslijsten te komen. Dus wie weet in de toekomst wel. Ik hoop het.

4. Is je blog een bedrijf? Zo ja, wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Zo nee, zou je dat willen en waarom wel/niet?
Melike: Nee, mijn blog is geen bedrijf. Ik zou dat wel willen alleen ik weet niet of het wel zo handig uit komt omdat ik dit jaar met mijn eindexamenjaar bezig ben en volgend jaar aan een opleiding ga beginnen. Natuurlijk kan ik er wel tijd voor maken want ik doe niet veel anders dan school en bloggen. 
Romy: Nee, helaas. Het lijkt me ontzettend leuk om van je hobby je beroep te maken. Al is het maar als bijbaantje.


5. Wat voor tip zou je willen geven aan andere (nieuwe) bloggers?
Melike: Ga niet kopiëren van andere blogs, ik word er zo moe van om te zien dat iedereen over het zelfde schrijft en ook nog op dezelfde manier. Doe hoe jij het wilt, je bent zelf uniek en daarom komen mensen ook op je blog kijken. Uiteindelijk gaat het vervelen als je telkens doet wat anderen doet. 
Romy: Niet opgeven. Lekker cliché, maar daar put ik hoop uit. Ik heb nog niet zoveel volgers maar wat ik van andere bloggers hoor is dat het lang kan duren voordat je ‘bekend’ wordt. Ik denk ook dat het belangrijk is om regelmatig iets te posten en niet af en toe eens een artikel. En last but not least gooi ik er nog een cliché tegenaan: Be Yourself!

7. Wat zijn je hobby's (behalve bloggen)?
Melike: Hmm, zoals ik net al zei doe ik niet veel behalve school en bloggen. Mijn hobby's zijn: boeken lezen, shoppen, thuis fitnessen, reizen, bakken. Nu bedoel ik niet dat ik elk weekend ga reizen maar meestal gaan we in het weekend wel ergens heen ookal is het in Nederland om gewoon de omgeving te zien. Elk jaar ga ik wel minimaal 2 keer op een verre reis. 
Romy
Romy: Uiteraard hou ik van winkelen! Als het kon deed ik dit iedere dag. Verder ben ik verslaafd aan televisie series en retro games! 

8. Doe je aan een sport?
Melike: Nee, ik deed aan tennis en zwemmen maar ik ben daar inmiddels mee gestopt. Ik fitness nu wel altijd thuis maar daar moet ik ook mee stoppen omdat ik teveel ben afgevallen. 
Romy: Sinds kort ga ik wandelen met een vriendin. We wilden samen een sport gaan doen, maar in de sportschool kun je natuurlijk niet echt kletsen. Dus zijn wij gaan wandelen haha. Het is eigenlijk meer voor de gezelligheid! Ik heb wel jaren lang op showdansen gezeten en ook verschillende groepen les gegeven. Tegenwoordig heb ik al moeite met Zumba!

9. Wat doe je meestal in je vrije tijd?

Melike: Bloggen, boeken lezen, eten en slapen. Ik kijk ook heel veel films en series, soms kijk ik wel 5 seizoenen van een serie in 2 weken uit. 
Romy: Bloggen! Omdat ik iedere dag een artikel wil plaatsen, moet ik daar veel tijd in steken. 

En er zal ook aan school gewerkt moeten worden. Ik volg een deeltijdstudie dus dat ik voornamelijk zelfstudie. Dus ook daar gaat veel tijd in zitten.

10. Hoe ziet een weekend er voor jou uit?
Melike: Slapen, ontbijten met mijn familie, slapen, ergens heen gaan en s'avonds lig ik al rond 10 uur in bed omdat ik gewoon te moe ben. In tegenstelling tot mijn vriendinnen ga ik niet uit omdat ik het best wel saai vind. 
Romy: Als ik niet moet werken, dan slaap ik uit. Heerlijk! Dan rol ik rond een uur of 11 uit mijn bed en op de bank, en daar kom ik dan voorlopig niet vanaf. Tenzij we gaan winkelen! Op de bank pak ik mijn laptop erbij, glaasje cola en dan aan de slag!
  
11. Hoe ziet een dagje shoppen met vriendinnen er voor jou uit?
Melike: Ik doe meestal niet aan een dagje shoppen met vriendinnen omdat ik vaak met mijn mama ga. Wanneer ik met vriendinnen ga kan ik echt niks kopen omdat ik eerst een oprechte mening wil weten, meestal vinden vriendinnen alles wel leuk en dan koop ik alles. Maar als ik ga shoppen met vriendinnen dan doe ik dat meestal een hele dag gezellig in Amsterdam. 
Romy: Een ‘dagje’  shoppen lukt me niet, dat moet echt een ‘dag’ worden. Meestal ga ik alleen winkelen, dat vind ik ontspannend. Als ik eens goed met een vriendin ga shoppen, dan plakken we daar meestal een weekend aan vast. Eens per jaar ga ik met een vriendin  naar een stad in Europa en dan slaan we onze slag! Ik ben zelfs ooit een dagje naar Milaan geweest! Even op en neer met ryanair, dat was goedkoper dan met de trein naar Amsterdam!
  
Melike
12. Heb je een vriendje? Zo ja, hoe lang? Zo nee, zou je dat willen? (Alleen antwoorden als je zelf wilt)
Melike: Nee, nee, nee. Jemig als ik een keer begin over mijn mislukte aan-uit contact met een jongen dan zijn we volgende week vrijdag nog niet klaar. Ik wil op het moment geen vriendje want ik ben veelte druk met school en mijn rijbewijs. 
Romy: Ja. Ik heb al 7 jaar lang een vriend. We wonen ook al bijna 7 jaar samen en hebben nu bijna een jaar geleden een huis gekocht. Daar moet nog veel aan gebeuren, maar dat doen we gewoon stapje voor stapje!


13. Welk opleiding doe je / heb je gedaan?
Melike: Ik ben nu bezig met 5 HAVO en volgend jaar ga ik IBL [International Business and Languages] studeren aan de hogeschool waar mijn mama les geeft, ik kom bij haar in de klas toevallig. 
Romy: Ik heb eerst een MBO toerisme opleiding gedaan niveau 4. Deze heb ik wel afgemaakt, maar ik heb daar verder niets mee gedaan. Ik was er een beetje klaar mee. Ik ben bij mijn zaterdagbaantje in de slagerij blijven hangen en werk daar inmiddels al weer ruim 7 jaar. Onlangs heb ik het studeren weer opgepakt.
Ik ben begonnen met de HBO opleiding bedrijfsmanagement MKB. Tot nu toe vind ik het hartstikke leuk maar het is wel zwaar in combinatie met werk.

14. Heb je contact met andere bloggers?
Melike: Nee jammer genoeg niet, ik heb wel een vriendin over gehaald om ook te gaan bloggen en die is nu ook net begonnen. 
Romy: Via het By Beauty Bloggers (BBB) forum. Verder niet helaas. Wel staan er wat meetings op de planning dus wie weet kom ik daar nog leuke mensen tegen. Het lijkt me wel heel leuk om met mensen in contact te komen die dezelfde hobby hebben.
  
15. Naar welke stad zou je heel graag gaan?
Melike: In Nederland - Amsterdam, in Amerika - New York, daar wil ik nog heel graag heen en Amsterdam vind ik echt super leuk om gewoon heen te gaan. 
Romy: Om te winkelen? New York. Daar zou ik echt heel graag eens gaan shoppen. Ook zou ik dolgraag eens een bezoekje brengen aan Tokyo. Lijkt me super gaaf om al die gekte en drukte eens te zien! En ik zou daar heel veel van die gekke aziatische beautygadgets kopen om te testen!
  
16. Heb je een huisdier?
Romy
Melike: Nee, mag niet omdat mama Astma heeft en dan moet alles schoon zijn. Ik zou wel graag een huisdier willen aan de ene kant maar ik ben niet zo een honden mens. Een kat zou ik wel leuk vinden. 
Romy: Ja! 2 hondjes, Wiebel en Stippie. Dat zijn echt mijn kindjes en ik verwen ze dan ook veel te veel. Gevolg daarvan is dat ze ook totaal niet naar me luisteren, alleen naar mijn vriend. Ik heb wel eens een hondencursus geprobeerd, maar dat was geen succes. Ze mogen dan  wel niet naar me luisten me luisteren, maar als ze willen knuffelen dan komen ze naar mij!
  
17. Waar ben je fan van?
Melike: Moeilijke vraag.. Ik ben fan van Nina Dobrev, niet perse een fan maar ik vind haar gewoon geweldig.. vooral haar haren en hoe ze er altijd uitziet. 
Romy:Ik ben niet echt fan van iemand of iets. Wel kijk ik graag tv series en ik moet zeggen dat ik altijd heel erg uitkijk naar een nieuwe afleveringen van Pretty Litte Liars! Misschien ben ik daar een beetje fan van.

Ik wil Melike en Romy heel erg bedanken voor hun medewerking! Wil je ook meedoen aan about the bloggers? Stuur dan even een mail naar hanne.l.bosma@gmail.com . Let op! Het gaat NIET om hoeveel volgers je hebt. Mensen met een kleine blog (zoals ik) hebben evenveel kans om erin te komen.
Liefs, Hanne

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! You made my day ♡