Pages

Thursday 5 June 2014

Parijs fotoverslag

Met hemelvaart ging ik samen met mijn ouders, mijn broer en zijn vriendin naar Parijs. Ik was er al 6 jaar niet geweest, dus ik wilde er wel graag naartoe. Het was echt fantastisch! Ik heb super veel foto's genomen (ook die foto hieronder), maar liefst 120! Maar die staan hier natuurlijk niet allemaal in.




We gingen donderdagochtend met de auto er naartoe. Bijna waren we bang dat we niet zouden gaan, want mijn moeder kreeg opeens een migraine aanval. Gelukkig werkten de medicijnenen wel! We moesten 6 uur lang in de auto. Behoorlijk lang, maar toen waren we er ook! Door de spits zijn door Parijs gereden naar ons buurtje dat op 1 van de zeven heuvels van Parijs lag. Het was echt een prachtig huisje. Niet alleen van binnen, maar ook buiten.

Ons straatje. Daar bij die auto's had je een prachtig uitzicht.


Het uitzicht. In de verte zie je de sacre coeur.
Nogmaals ons straatje
Ons huisje (voor de helft)

Die avond gingen we na het eten naar de Sacre Coeur. De kerk die ook op 1 van de 7 heuvels ligt (Montmartre). Met trappen moet je helemaal omhoog klimmen. Toen we boven waren zijn we nog even rond wezen kijken in Montmartre, het pittoreske wijkje op een heuvel. Ik vond het heel erg leuk en mooi. Ook kwam ik telkens overal streetart tegen. Daar moest ik wel een foto van maken! 







 De volgende dag gingen we eerst lekker ontbijten voor het huisje. Daarna namen we de metro (inclusief irritante straatartiesten en bedelaars) naar de Eiffeltoren.







Daarna zijn we naar de Champ Ellysees gegaan om lekker te shoppen! Ik kocht daar een topje bij de H&M, die zie je later bij de Paris Haul die ik binnenkort upload. Daarna zijn we nog even snel langs de arc de triomphe gegaan en toen gingen we weer terug naar het huisje.



 De volgende dag ging mijn broer met zijn vriendin (het meisje met het blauwe bloesje hier rechtsboven en de jongen met het grijze shirt hier rechtsboven) naar Disneyland. Aangezien zij niet echt van musea houden ging ik samen met mijn ouders naar centre pompidou, het moderne kunst museum van Parijs. We waren zo slim geweest om kaartjes vooraf te bestellen en mochten zo doorlopen. Het bleek dat het museum pas 10 minuten later zou opengaan, maar als je al een kaartje had mocht je meteen naar binnen. De kunst in het museum was echt prachtig!


Het uitzicht vanaf het gebouw. 

De rij waar wij even langs liepen.
De verlaten gangen. 










 Daarna hebben we lekker geluncht in de buurt. Na dat gingen we naar Les Halles. Het grote winkelcentrum. Daar heb ik in de New Look een leuk shirt en een gave rugzak gekocht. Na dat liepen we verder langs de Seine naar de Notre Dame, waar het ook verschrikkelijk druk was. We kwamen ook nog langs de liefdesbrug met allemaal slotjes eraan. Via daar gingen we met de metro naar La Fayette, het grote warenhuis. Daar hebben wij dure, maar heerlijke kushmi tea gekocht. Daarna zijn we weer met de metro naar een ander buurtje gegaan waar we lekker aan het water zijn gaan zitten.









Mijn moeder leest in de reisgids.



Die avond aten we in een leuk restaurantje. Helaas moesten we de volgende dag al weer weg. Ik vond het echt helemaal geweldig in Parijs.

Liefs, Hanne

1 comments:

  1. Ik vind vooral de foto met slotjes en de begin foto, heel erg mooi!

    ReplyDelete

Thanks for your comment! You made my day ♡